/ عضویت
معامله گر ارزهای دیجیتال

معامله گر ارزهای دیجیتال

رمز ارزها یا همان ارزهای دیجیتال که به عقیده بسیاری از کارشناسان در آینده اقتصادی دنیا جای پول‌های رایج امروزی را خواهند گرفت، نخستین بار در سال ۲۰۰۸ توسط شخصی با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو به جهان عرضه شد. در سال ۲۰۰۹، ساتوشی اولین بلوک زنجیره را استخراج نمود تا شبکه بیت کوین ایجاد شود.

اما تمایز رمزارزها با ارزهای رایج چه بود که این‌همه مورد استقبال قرار گرفت؟

  • اولین تمایز مهم، نقل‌وانتقال بسیار راحت رمزارزها بود به‌طوری‌که شما هرکجای دنیا در هرزمانی می‌توانید با داشتن اینترنت، ارزهای خود را به‌صورت مستقیم (همتا به همتا) بدون دخالت نهادهای ناظر واسط جابه‌جا کنید.

اما نهادهای ناظر واسط چه هستند؟ شما برای جابه‌جایی پول حتماً نیازمند بانک یا صرافی هستید تا آن‌ها با توجه به درخواستی که از شما دریافت می‌کنند، پول را به‌حساب یا بانک دیگر منتقل کرده تا به‌حساب شخص موردنظر شما واریز شود. این فرایند هم‌زمان بر بوده، هم هزینه نقل و انتقالات را بالا می‌برد. از طرفی، مشکلاتی از قبیل قرارداد نداشتن بانک‌های مختلف باهم می‌تواند دردسرساز شود. در این میان دولت‌ها علاوه بر نظارت بر تمامی تراکنش‌ها مالیات‌هایی را بر تراکنش‌های مختلف وضع می‌کنند.

با به وجود آمدن رمز ارزها، بازارهای مختلفی هم بر پایه این دارایی به وجود آمد. بازارهایی که باوجود خصوصیات مختلف آن درجه سختی و ریسک متفاوتی دارند. به‌تبع آن، میزان سودآوری مختلفی نیز می‌توانند داشته باشند. روش‌های مختلفی هم برای کسب سود به وجود آمد:

الف) استخراج (Mining): به زبان ساده به فرآیند تولید بیت کوین و تائید تراکنش‌های بیت کوین استخراج گفته می‌شود که این کار، با هزینه‌های فراوان همراه است.

ب) سرمایه‌گذاری (Buy and Hold): به خرید و نگهداری بیت کوین گفته می‌شود.

ج) آربیتراژ (Arbitrages): به خرید بیت کوین در یک صرافی باقیمت کمتر و فروش آن در یک صرافی دیگر باقیمت بیشتر گفته می‌شود. این کار زمانی امکان‌پذیر است که در یک‌زمان اختلاف قیمتی در دو صرافی وجود داشته باشد.

د) معامله‌گری در بازار آتی (Trading in Futures Market): جذاب‌ترین روش کسب سود از بازار رمزارزها، معامله‌گری در بازار آتی است. بازار آتی بازاری است که در آن می‌توان هم از بالا رفتن و هم از پایین آمدن قیمت‌ها سود کرد. پس اولین تمایز آن با سرمایه‌گذاری معمول همین کسب سود از پایین آمدن قیمت‌هاست. برای مثال، فرض کنید قیمت هر بیت کوین پنجاه هزار دلار بوده و پیش‌بینی شما این است که قیمت بیت کوین در آینده نزدیک پایین خواهد آمد و به سی هزار دلار می‌رسد. در بازارهای عادی نمی‌توان از پایین آمدن قیمت سود کرد؛ اما در بازار آتی از همین مقدار پایین آمدن می‌توان سود مستقیم کسب کرد؛ یعنی بیست هزار دلار سود کردیم به واسطه فروشی که گرفتیم.

بازارهای آتی علاوه بر دوطرفه بودن دارای اهرم نیز هم هستند؛ یعنی می‌توان با چند برابر سرمایه اولیه (که تعیین مقدار آن با خود معامله‌گر است) معامله کرد. درنتیجه سود یا زیان معامله‌گر به‌تبع آن می‌تواند چند برابر شود.

در معامله‌گری بازار آتی رمز ارزها علاوه بر درآمد دلاری آن‌که ریسک نوسانات نرخ ارز را کاهش می‌دهد، معامله‌گر می‌تواند با معامله‌گری در دو جهت و قراردادن اهرم از نوسانات مطمئن بازار سود کسب کند.

َ

?
Unread Messages
Online Users
Offline Users
پشتیبانی تجارت برتر آنلاین ×

Hi, lets start chatting...

برای شروع گفتگو لطفا فرم زیر را تکمیل کنید
ثبت